Saturday 9 November 2013

Part Time Job Available?

Assalammualaikum w.b.t.h..

Hari ni rasa penatnyaa..bkn hari ni la, minggu ni rasa penat sangatttttttttttttt. Sabar je la..huaaaa. *Eh tak baik merungut.. Astagfirullah..

Lepas itu, terfikir sesuatu :

Ok, makluman kepada semua pemilik kedai-II / premis / hotel / pasaraya dan sewaktu dengannya yang berada di kawasan sekitar Bandar Jengka, seandainya pihak encik / cik / tuan / puan memerlukan seorang pekerja Part Time : saya ADA!~

Yela..dekat Bandar Jengka ini banyak je iklan jawatan kosong; kerja kedai kasut, kerja kedai melibatkan customer services, kedai buku, kedai jual pakaian, TAPI macam tak ada orang yang nak apply je.
Jadi, Ayu Come up with ONE GOOD solution : satu penyelesaian yang agak baik, dan berkonsepkan "win-II situation" ; menang-menang situasi.

 Haa..sebagai tambahan, Kadang-II peniaga ini ada pekerja, tapi tak cukup.. susahlah mereka nak cuti ke kalau ada hal kecemasan atau sakit demam, jadi itu lah sebabnya Ayu meng'offer diri Ayu untuk membantu pemilik-II kedai ini.. hehe.

Dalam erti kata lain, saya tolong awak; awak tolong saya. Saya tolong awak jaga kedai, uruskan bisness ke dan sewaktu yang sewajarnya yang kedua-dua pihak setuju, dan sebagai balasan, awak bagi upah.

Haa ok tak idea Ayu ini. Memang nampak susah, sebab yela part-time je kan, takut nak ajar Ayu itu ini, takut tak boleh buat, takut tak boleh percaya,kan?  Ala tapi Ayu kan pembantu untuk memudahkan urusan pada hari kejadian? Jadi, apa yang perlu Ayu buat, Ayu buat. Yang rasa boleh hold dan tunggu pekerja tetap buat, tak mengapa la..

Ok tak ye apa yang Ayu nak buat ni? Macam merepek je kan? Tapi berdasarkan pemerhatian Ayu, baiklah encik / cik / tuan / puan ambil saya bekerja kalau urgent atau memang memerlukan.. dari dilanda lagi bermacam masalah ke?

Mesti ada yang kata merepek, tapi tak cuba tak tahu, kan?

ALLAH kan ada.. In sha Allah, Allah bantu hamba-hambaNya. Tambahan ini dikira satu usaha juga kan? =)

No comments:

Post a Comment