Wednesday 9 November 2011

sAya + diA + ( kAmi + mErEka) = SANGAT HEBAT!~


Assalamualaikummmm..

Ayu & 5 orang rakan perlu jalankan satu program bersama pelajar sekolah menengah.. Program ini dinamakan "SAYA MAHU JADI SANGAT HEBAT!" yaaaaaaa..kami memang hebat tau



                                                                   team susah senang bersama =)

Program ini mengambil masa selama 3 hari 2 malam, kami lakukan di Kem Desa Selesa, Tanjung Malim..ala dekat je dengan UPSI. Program ini dijalankan bersama pelajar tingkatan 2,3 & 4 SMKTBR 1, Taman Bunga Raya, Rawang.



Sangat besttt dan Ayu rasa inilah program yang Ayu sangat enjoy..walaupun banyak halangan dan cabaran..dari segi pengurusan masa, kewangan, komitmen..namun kami berjaya atasinya.. Alhamdulillah..




                                                          bersama sebahagian peserta program


                                                                                  kumpulan Ayu

Satu yang Ayu belajar daripada peserta program ini... mula - mula Ayu fikir susah untuk jadi macam Rodgers..menerima tanpa syarat, dan mengatakan manusia semuanya baik.. TAPI  bila Ayu berada di sini, dan Ayu sendiri sedar bahawa ada di kalangan pelajar ini yang masa lampaunya mempunyai sejarah hitam... TAPI dengan kuasa ALLAH, Ayu mampu terima mereka apa adanya..menerima mereka tanpa memikirkan masa lepas mereka. Nampak macam remeh kan apa yang Ayu perkatakan..? TAPI..sesetengah orang tak mampu melakukannya..namun, ALHAMDULILLAH..Ayu berjaya dan Ayu sangat gembira bersama mereka!

Kesimpulannya : setiap orang umpama sehelai kertas putih yang sangat besar yang di dalamnya ada satu titik hitam yang sangat kecil.. 



Kertas putih itu umpama potensi yang ada dalam diri semua orang..dan titik hitam itu pula umpama kesilapan / kesalahan yang pernah dilakukan. Jadi, wajarkah kita menilai seseorang itu berdasarkan titik hitam itu..sedangkan potensi yang ada dalam dirinya masih banyak? =)
Pandang semua manusia positif  (^o^)





No comments:

Post a Comment