Monday 23 April 2012

Aku + kamu = kawan!!~

Assalamualaikum..

Ini post Ayu yang kedua untuk hari ini.. =)

Erm... semua orang ada kawan yang kita rapat dan baik dengan dia, betul tak..? Macam itu juga dengan Ayu..
Pernah baca tak ayat ini :


Kadang2 kita rasa happy sangat sebab kita ada kawan yang kita boleh share story, yang boleh gelak dengan kita, yang boleh kita kongsi keluh kesah, suka duka.. Tapi kita jarang cakap terima kasih, kan? Macam tu juga dengan Ayu (so..sorry kawan2 yang rapat dengan Ayu k? hee)

Pernah tak rasa sunyi..pernah tak terfikir betullah orang kata : "kawan masa gembira banyak, masa susah sikit"? Pernah tak rasa macam itu? Ayu pernah rasa... tapi lama2 Ayu faham.. kenapa mereka begitu?  sebab kadang2 kawan kita x boleh bagi komitmen kat kita.. sebab mereka ada hal mereka sendiri.. mereka ada life mereka sendiri.. =).

Jadi, bila kita sedih..apa perlu kita buat?


Pernah baca ayat dekat atas? Pernah dengar tak lagu ni..? Lagu Opick : Rapuh..
Kita manusia biasa kan? selalu alpa, selalu leka.. kadang2 bila ada masalah kita lupa yang Allah boleh dengar keluh kesah kita, Allah sentiasa ada untuk kita, betul x? Jadi, bila kita sedih, ada masalah, kita minta pertolongan dekat Allah, ngadu dgn Dia..krna Allah Maha Mendengar.. =).. TAPI bukan waktu susah je, setiap waktu kita kena ingat Allah..
Bila kita sentiasa ingat dekat Allah..insyaAllah kita tak la terbawa2 kesedihan kita tu sangat =).. jadi, bila kita kuat..pastinya kita boleh melangkah beribu batu lagi.. Jadi, janganlah sedih sangat bila kawan tak blh dengar kita =).. Fikir positif!

Berbalik kepada kawan kita pula.. walau apa pun terjadi, ingatlah :


Bagi Ayu : macam ayat kat atas ni..biarlah masa yang rawat segalanya =)..

Wassalam...

No comments:

Post a Comment